Van 30 maart tot 31 oktober 2019.
The Box : De wereld in dozen

Op afstand, op een vrachtwagen of op de kade, lijken alle containers op elkaar. Maar weet je dat deze alledaagse metalen doos in slechts enkele tientallen jaren is uitgegroeid tot het fundament van de zeehandel en globalisering ? Welke gevolgen heeft deze omwenteling gehad op onze consumptiepatronen, op de beroepen in de scheepvaart en in de haven? En hoeveel groter willen we dat het scheepvaarverkeer en de schepen nog groeien !

De tentoonstelling The box, de wereld in dozen is oorspronkelijk ontwikkeld door het Havenmuseum van Douarnenez en is door het Havenmuseum van Duinkerke herzien en aangepast. Het geeft antwoord op bovenstaande en nog vele andere vragen ! Een geweldige kans om de container te leren kennen… in al zijn facetten!